Att ha sin hund lös...

Vad är det som gäller när man vill ha sin hund lös?

Jag bor i ett område där alla lägenhetshus har en stor gemensam bakgård, och en kompis som bor på samma ställe har en kompis som släpper sin amstaff lös på bakgården, och fick idag höra att den även jagar mina katter
-_-

Och sen att det är en amstaff oxå, det gör ju inte saken bättre... okej, jag har verkligen inget emot amstaff, tycker det är den underbaraste hundrasen, men dom är ju som dom är, och eftersom ägaren är K****** så gör ju inte det saken bättre...
Om hunden biter ihjäl min katt vet jag inte vad jag gör! hunden kommer ju såklart avlivas, men tycker det är ägaren som borde, inte hunden..... men mer en så kan man ju inte göra eftersom lagen tydligen inte riktar sej mot ägaren,som jag tycker den borde......

Ska såklart försöka prata med ägaren, men om han inte bryr sej polisannmäler jag, innan min katt blir biten...





Kommentarer
Postat av: CHÄÄÄÄLS

hunden kommer förmodligen inte avlivas tyvärr, den kommer först och främst få en varning och munkorgs + koppel tvång, om det händer igen däremot så kommer hunden avlivas...

2010-12-21 @ 22:22:42
Postat av: Jenny

Försöker inte vara ngt "smartass" men du vet väl att du, som kattägare, har samma ansvar att hålla koll på din katt som han har att hålla koll på sin hund, knarkare eller inte. Dessutom är jag väldigt tveksam till att hunden kommer avlivas för att den har dödat en katt. Möjligtvis pga sin tidigare ägare. Hoppas det går bra med katten :)

2010-12-21 @ 22:29:25
URL: http://www.uptodate.jennyqarlsson.se
Postat av: FanFITT

Ha ha ha underbart dom fattar inte din ironi som jag gör..ha ha Stupid people... www.nattstad.se/FanFITT skvaller blogg

2010-12-21 @ 23:37:23
URL: http://www.nattstad.se/FanFITT

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0